نگهداری کاور مبل

روش نگهداری از کاور مبل خانگی

نگهداری کاور مبل

روش نگهداری از کاور مبل خانگی

در این پست قصد داریم تا به شما آموزش دهیم چطور از کاور مبل های خانگی خود نگهداری کنید با کاور مبل آذربایجان همراه باشد :

کاور مبل ژلاتینی - ژله ای

کاور مبل ژلاتینی – ژله ای
کاور مبل آذربایجان

1. روکش مبل خود را به صورت هفتگی تمیز کنید:
پس چگونه یک مبل را تمیز می کنید؟
2. مبل خود را مرتب جاروبرقی بکشید:
3. کوسن های مبل را پر کنید:
4. از مبل خود در برابر نور خورشید محافظت کنید:
5. بلافاصله لکه می ریزد:
نکات پاداش:
باور کنید یا نه، وقتی چند گام ساده و اقدامات احتیاطی را انجام دهید، زیبا نگه داشتن مبلمانتان آسان است. صرف چند دقیقه برای مراقبت از روکش های پارچه ای مبل به محافظت از سرمایه شما کمک می کند و مبلمان شما را برای سال های آینده به بهترین شکل ممکن حفظ می کند.

نگهداری کاور مبل

در اینجا پنج کار هفتگی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مبل های خود را شاداب و چاق نگه دارید (با فرض اینکه این کار برای مبل پارچه ای باشد):

1. روکش مبل خود را به صورت هفتگی تمیز کنید:
مبل پرکاربردترین وسیله در هر خانه ای است. همه اعضای خانواده از آن استفاده می کنند و حتی گاهی اوقات اعضای خانواده کرکی ما نیز از آن استفاده می کنند. این به این معنی است که روکش مبل ما می تواند خیلی زود کثیف شود! گرد و غبار، ریخت و پاش و خرده‌ها به سرعت روی مبل‌ها جمع می‌شوند و سطحی کثیف ایجاد می‌کنند که به نظر فرسوده می‌شود و اگر برای مدت طولانی بماند تمیز کردن آن دشوار می‌شود. تمیز کردن مرتب مبل ها به تمیز و نو بودن آن ها کمک می کند.

پس چگونه یک مبل را تمیز می کنید؟
بهترین راه برای تمیز کردن اکثر روکش های مبل، استفاده از یک پارچه مرطوب است. برای جلوگیری از باقی ماندن پرز از یک پارچه میکروفیبر استفاده کنید. ابتدا برچسب مراقبت روی مبل خود را بررسی کنید تا ببینید آیا دستورالعمل خاصی برای تمیز کردن وجود دارد یا خیر. معمولاً می توانید این برچسب را در قسمت زیرین کوسن یا در شکاف مبل پیدا کنید. اگر نمی توانید برچسبی پیدا کنید و دستورالعمل های تمیز کردن را یادداشت کنید، ارزش آن را دارد که با سازنده پارچه خود مشورت کنید. اگر دستورالعمل خاصی وجود ندارد، پارچه خود را با آب خنک مرطوب کنید و به آرامی سطح مبل خود را پاک کنید. اگر نیاز به استفاده از پاک کننده دارید، حتماً آن را روی قسمتی از مبل خود که نامشخص است، قبل از استفاده از آن روی کل قطعه تست کنید. از استفاده از پاک کننده های حاوی سفید کننده خودداری کنید، زیرا این کار می تواند به روکش مبل شما آسیب برساند و رنگ آن را تغییر دهد.

2. مبل خود را مرتب جاروبرقی بکشید:
علاوه بر تمیز کردن روکش مبل خود با یک پارچه مرطوب، حتماً مبل های خود را حداقل به صورت هفتگی جاروبرقی بکشید. اگر حیوانات خانگی یا کودکان شما به مبل رفت و آمد دارند و شما یک هوور دستی دارید، می توانید هر چند روز یک بار مبل را سریع بدهید. از اتصال اثاثه یا لوازم داخلی روی جاروبرقی خود برای تمیز کردن گوشه ها و شکاف ها و همچنین سطوح صاف استفاده کنید. هرچه بیشتر خرده ها روی آن نگهداری شوند، کار هر بار سریعتر انجام می شود.

3. کوسن های مبل را پر کنید:
با گذشت زمان، کوسن های مبل می توانند صاف و توده شوند. پف کردن کوسن ها به طور منظم به پر و چاق نگاه داشتن آنها کمک می کند. علاوه بر پر کردن آنها، باید کوسن های مبل را نیز بچرخانید. اگر مبل شما دارای بالشتک های قابل جابجایی است، چرخاندن آنها هر بار که کوسن ها را پر می کنید به توزیع یکنواخت ساییدگی کمک می کند و عمر مبل شما را طولانی تر می کند.

4. از مبل خود در برابر نور خورشید محافظت کنید:
نور خورشید می تواند محو شود و به روکش مبل شما آسیب برساند، بنابراین حتماً در صورت امکان آنها را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. اگر مبل شما جلوی پنجره است با استفاده از پرتاب یا زمانی که شما آنجا نیستید پرده ها را بکشید. این به محافظت از مبل شما در برابر رنگ پریدگی کمک می کند.

5. بلافاصله لکه می ریزد:
برخی از پارچه ها دارای پوشش ضد آب یا نشت هستند اما نه همه آنها. در هر صورت، رسیدگی به ریزش در سریع ترین زمان ممکن باعث لکه شدن یا آسیب کمتری به روکش مبل شما می شود. سعی کنید لکه را مالش ندهید زیرا می تواند لکه را پخش کند و منجر به تغییر رنگ ناخوشایند شود. در عوض لکه را تمیز کنید و پس از تمیز کردن آن ناحیه را با حوله کاغذی با احتیاط لکه کنید تا رطوبت اضافی گرفته شود.

نکات پاداش:
1. پارچه را تازه نگه دارید: روی یک اسپری تمیزکننده یا خوشبو کننده اثاثه یا لوازم داخلی خوب سرمایه گذاری کنید یا بسازید.

2. فوراً آب را پاک کنید: اگرچه دوری کامل از مایعات روی مبلمان خود واقع بینانه نیست، اما همیشه بهتر است هر گونه آب ریخته شده را به سرعت تمیز کنید. نشستن مایعات می تواند منجر به آسیب آب یا حتی رشد کپک شود.

3. هر محصولی را روی قسمتی از روکش مبل که نامشخص است، قبل از اعمال آن روی کل آن تست کنید.

4. سرمایه گذاری سالانه روی تمیز کردن عمیق حرفه ای، ظاهر و بوی مبل های شما را تازه نگه می دارد.

5. اگر روکش های مبل شما در پایان عمر خود هستند، به خرید روکش های جایگزین فکر کنید. ما در کاور مبل آذرابجیان در تعویض روکش های شل برای انواع مبلمان تخصص داریم. با استفاده از تخصص تخصصی خود، می‌توانیم روکش‌های مبل را برای تقریباً هر مدلی از مبلمان دقیقاً مشابه مبلمان اصلی بازسازی کنیم! اگر می دانید چه مدلی دارید، فرم قیمت فوری را تکمیل کنید یا اگر سؤال دیگری دارید با ما تماس بگیرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *